Napriek poklesu e-commerce český startup Trime opäť zdvojnásobil rast, predplatné zvýšil štvornásobne

29.1.2025

Tlačové správy

Praha január 2024

Zmeniť trh s výživovými doplnkami a pomôcť ľuďom efektívne a bezpečne dopĺňať dôležité látky - to je cieľ, ktorý si v roku 2020 stanovil český startup Trime, výrobca výživových doplnkov, ktoré sa čo najviac približujú najkvalitnejším potravinám. V roku 2023 sa spoločnosti napriek 6 % poklesu českého trhu s elektronickým obchodom podarilo narásť na dvojnásobok a zvýšiť tržby z mesačných predplatných o 412 %. Medzi najobľúbenejšími doplnkami viedla detská línia doplnkov, minuloročná novinka. V tomto roku plánuje spoločnosť Trime priniesť na český trh napríklad osobné testy a mobilnú aplikáciu na presnejšiu suplementáciu, rozšíriť svoj tím a pokračovať v posilňovaní produktového portfólia. 


„Minulý rok bol pre nás mimoriadne pozitívny. Podarilo sa nám udržať kontinuálny rast a priniesť na trh niekoľko nových produktov, najmä detský rad doplnkov výživy. Je vidieť, že napriek rastúcim cenám vo všetkých segmentoch trhu si ľudia vážia svoje zdravie a neprestávajú do neho investovať,“ komentuje Michal Kočí, spoluzakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Trime. 

Napriek recesii


Ako informoval portál eCommerce Insider nákupného sprievodcu Heureka.cz a Asociácia pre elektronickú komerciu (APEK), český elektronický obchod ukončil rok 2023 s obratom 182 miliárd Kč. EUR a zaznamenal tak medziročný pokles o 6 %. Napriek výsledkom celého trhu sa spoločnosti Trime podarilo zvýšiť predaj svojich doplnkov o 100 %. Tržby z mesačného predplatného, ktoré Trime ponúka svojim zákazníkom od roku 2022, sa od roku 2023 zvýšili dokonca o 412 %. 

„Nárast popularity mesačného predplatného nás teší nielen z ekonomického hľadiska. Je pre nás dôkazom, že sa nám darí vzdelávať našich zákazníkov o dôležitosti pravidelnej a kvalitnej suplementácie,“ hovorí Kočí. 

Kvalita ako štandard 


Rast českého startupu v minulom roku spomalili logistické problémy, ale aj zameranie na produkt. Pri vývoji výživových doplnkov hľadá spoločnosť Trime zložky, ktoré maximalizujú potenciálne zdravotné prínosy. Pri výrobe používa výlučne prírodné zložky, a to aj ako alternatívy k bežnejším syntetickým prísadám.

„Vývoj nového výrobku nám trvá mesiace alebo dokonca roky. Napríklad nám trvalo takmer 18 mesiacov, kým sme našli správnu formu vitamínu E a optimálneho dodávateľa. V procese vývoja skúmame najmä vstrebateľnosť, ale aj potenciálny obsah škodlivých látok, ako sú ťažké kovy alebo toxický etylénoxid. Tie môžu kontaminovať výživové doplnky a pri dlhodobej konzumácii spôsobiť používateľovi vážne zdravotné komplikácie. Preto naše výrobky podrobujeme vlastným laboratórnym testom a overujeme bezpečnosť všetkých častí dodávateľského reťazca,“ vysvetľuje Kočí. 

V minulom roku uviedla spoločnosť Trime na český trh šesť nových výrobkov vrátane detského radu výživových doplnkov. Detské výživové doplnky patrili v minulom roku medzi najobľúbenejšie produkty. Predaju dominovali aj multivitamín F20, Omega-3 alebo antioxidačná zmes ProLife, ďalšia minuloročná novinka. V tejto sezóne chce Trime obohatiť svoje portfólio o multivitamín pre tehotné ženy a prírodné formy minerálov, vitamínov skupiny B či železa. 

 

Prispôsobené každému


Spoločnosť Trime sa tiež snaží zabezpečiť, aby používatelia doplnkov mohli dopĺňať dôležité látky cielene a na mieru. Prieskum, ktorý spoločnosť uskutočnila na jeseň 2023 na vzorke viac ako 10 000 respondentov, totiž ukázal, že drvivá väčšina Čechov nepozná svoju hladinu vitamínu D a veľké percento si nie je isté hladinou vitamínu D u svojich detí. Z tohto dôvodu chce spoločnosť Trime v tomto roku priniesť na trh osobné testovanie živín.

„Najúčinnejšia suplementácia je tá, ktorá je plne vo vašich rukách. Preto chceme používateľom výživových doplnkov priniesť nástroje, vďaka ktorým rýchlo a jednoducho zistia, koľko konkrétnych živín majú dopĺňať. Veríme, že tento prístup pomôže našim zákazníkom posunúť suplementáciu na vyššiu úroveň a dosiahnuť očakávané zdravotné prínosy,“ vysvetľuje Kočí.