Udržateľnosť nie je len uhlíková stopa. Za pol roka sme ušetrili takmer pol tony skla, hlási Trime
Praha júl 2024 – Ukázať českým podnikateľom, ako budovať udržateľný biznis – o to sa snaží český startup Trime vyvíjajúci doplnky stravy, ktoré sa svojím zložením blížia skutočným potravinám najvyššej kvality. S cieľom maximalizovať udržateľnosť svojho biznisu vypracoval Trime v spolupráci s VŠCHT detailnú analýzu environmentálneho dopadu svojich obalov a ďalších faktorov ako počet kapsúl v jednom balení, jeho veľkosť alebo typy použitých materiálov. Na základe štúdie optimalizoval výrobu, v ktorej znížil environmentálny dopad balenia o tretinu, znížil cenu produktov o 6 % a ušetril za pol roka 433 kilogramov skleneného odpadu.
„V Trime je pre nás udržateľnosť jednou z kľúčových hodnôt. Naším dlhodobým cieľom je minimalizovať dopad na životné prostredie v každom kroku nášho podnikania – od výroby suplementov cez výber dodávateľov až po distribúciu. Neveríme však na jednoduché opatrenia, ktorých účinok je skôr marketingový. Sústreďujeme sa na skutočné, dátami podložené a komplexné opatrenia, ktoré majú pre životné prostredie reálny prínos,“ vysvetľuje prístup k udržateľnosti Michal Kočí, spoluzakladateľ a CEO Trime.
Zníženie environmentálnych dopadov o tretinu Startup sa v minulom roku, v spolupráci s pražskou Vysokou školou chemicko-technologickou, pustil do rozsiahlej analýzy environmentálnych dopadov distribúcie. V rámci analýzy hodnotil tri rôzne spôsoby prepravy, vzdialenosť, typy obalových aj prepravných materiálov alebo počet kapsúl v jednom balení. Ukázalo sa, že zmena počtu kusov kapsúl na dvojnásobok pomohla znížiť environmentálny dopad logistiky o tretinu. Za pol roka sa startupu tiež podarilo ušetriť takmer pol tony skleneného odpadu.
„Aj keď sme predpokladali, že najvýznamnejším faktorom bude doprava, zistili sme, že je zo všetkých študovaných ten najmenej podstatný. Zvýšením počtu kapsúl sme dosiahli nielen environmentálnu úsporu, ale aj 6 % zlacnenie našich produktov. Verím, že náš prístup inšpiruje mnoho ďalších firiem, ktorým záleží na tom, aby bol ich biznis čo najudržateľnejší,“ dodáva Kočí.