Do svojich výživových doplnkov dostávajú prírodu. Česká spoločnosť Trime teraz hlási 70 % nárast predaja, plánuje expanziu do zahraničia a výrobu vlastných

14.3.2025

Tlačové správy

Praha, 13. marca 2025 - Vyvíjať výživové doplnky, ktoré sa svojím zložením čo najviac približujú skutočným potravinám najvyššej kvality a pomáhajú ľuďom bezpečne doplniť chýbajúce živiny - taký cieľ si pred piatimi rokmi stanovil český startup Trime a jeho zakladatelia - podnikateľ Michal Kočí spolu s odborníkom na výživu Jakubom Přibylom. K dnešnému dňu spoločnosť Trime uviedla na trh celkovo 18 produktov vrátane špecializovaných radov pre deti alebo tehotné ženy. Novo vzniknutá česká spoločnosť hlási 57 % medziročný nárast obratu, 68 % nárast D2C (direct-to-customer) predaja na českom trhu a 70 % na slovenskom trhu. O takmer 140 % sa zvýšil aj predaj predplatených produktov. S novou identitou, ktorá je výsledkom kompletného rebrandingu, plánuje spoločnosť Trime v tomto roku zamieriť na nové európske trhy alebo spustiť vlastnú výrobu. 

„Hektický životný štýl, každodenný stres a nadbytok ultra-spracovaných potravín - to sú len niektoré z negatívnych vplyvov, ktorým je človek v súčasnosti vystavený. Z týchto a mnohých ďalších dôvodov je dnes prakticky nemožné zásobovať naše telo životne dôležitými látkami len z bežnej stravy. Prevažná väčšina populácie preto nemá inú možnosť, ako tieto látky účinne dopĺňať. Aj na suplementáciu by sme však mali myslieť rovnako ako na stravu a používať produkty, ktoré sú nielen účinné, ale aj dlhodobo bezpečné. Preto v našich produktoch používame prevažne prírodné zložky a vyhýbame sa akémukoľvek priemyselnému spracovaniu, ktoré by výživové doplnky znehodnotilo,“ vysvetľuje Michal Kočí, spoluzakladateľ a CEO startupu Trime.


Prírodné doplnky stravy ťahajú

V minulom roku sa desaťčlennému tímu podarilo zvýšiť predaj na českom trhu formou D2C (direct-to-customer) o 68 %, na Slovensku o 70 % a medziročne zvýšiť obrat o 57 %.Významnú časť príjmov spoločnosti Trime tvoria predplatné, ktoré v porovnaní s predchádzajúcim rokom vzrástlo v Českej republike o 138 % a na Slovensku o 127 %;


„Našich zákazníkov dlhodobo motivujeme k predplatnému, a to nielen kvôli finančnej úspore. Sme presvedčení, že len pravidelná suplementácia má potenciál priniesť ľudskému organizmu očakávané benefity. Z rovnakého dôvodu sa nezúčastňujeme na pravidelných zľavových akciách typu Black Friday, pretože chceme, aby ľudia zaradili suplementáciu do svojho životného štýlu prirodzene a neinklinovali k jednorazovým nákupom,“ komentuje Kočí.

Multivitamín v dvoch kapsulách 
Posledným produktom spoločnosti Trime uvedeným na trh koncom roka 2024 bol multivitamín na báze celých potravín, ktorý sa zložením približuje skutočným potravinám. Napríklad ako zdroj jódu nepoužíva osvedčený jodid draselný, ale morské riasy, ktoré tento minerál prirodzene akumulujú. Okrem toho obsahuje aj ďalšie bioaktívne látky, ktoré pôsobia spoločne v synergii a poskytujú ľudskému organizmu vyšší výživový potenciál ako izolované a purifikované formy živín. Napríklad suroviny obsahujúce danú látku sa pri výrobe jednoducho vysušia a rozomelú. 

„V doplnkovom priemysle je bežné, že zdrojová surovina prechádza radom technologických krokov, ktoré si vyžadujú použitie syntetických prísad. Zákazník sa však o nich na etikete zvyčajne nedočíta. Vďaka moderným technológiám sa nám však podarilo tento proces obísť,“ hovorí Jakub Pribyl, vývojár produktu a spoluzakladateľ spoločnosti Trime. 

Multivitamín sa skladá aj z dvoch rôznych kapsúl - práškových a tekutých. Dôvodom je, že niektoré látky sa môžu navzájom ovplyvňovať, a preto nemusia byť stabilné počas celej doby spotreby. Niektoré látky, napríklad vitamíny rozpustné v tukoch, dosahujú najvyššiu stabilitu vo forme prášku. Naopak, látky olejového charakteru, ako sú betakarotény, budú zákazníci užívať v tekutej forme kapsúl. Spoločnosť Trime sa tiež snaží priblížiť pôvodným formám látok, v ktorých sa bežne vyskytujú v prírode. 

Nový dizajn, rozšírenie a vlastná výroba
Okrem nových produktov prešiel český startup aj kompletným rebrandingom. Ten zahŕňal jednak nový dizajn, ale predovšetkým nové definovanie smerovania spoločnosti, ktorého cieľom je maximálna prirodzenosť a bezpečnosť pri suplementácii;


„V Trime chceme zmeniť osobnú prevenciu a ponúknuť ľuďom podporu, aby mohli lepšie čeliť nástrahám moderného života, z ktorého sa vytrácajú dôležité živiny. Nie sme zástancami biohackingu a tlaku na maximalizáciu výkonu organizmu za každú cenu. Naopak, veríme v návrat k základom zdravého životného štýlu a v starostlivý výber najčistejších prírodných surovín s maximálnym nutričným potenciálom,“ dodáva Kočí;


V tomto roku plánuje spoločnosť Trime prvýkrát vyvážať svoje výrobky mimo Českej republiky a expandovať na maďarský a španielsky trh. Okrem toho uvažuje o spustení vlastnej výroby. „Neustále sa snažíme inovovať naše výrobky a hľadáme technologické cesty, ako to dosiahnuť. Často však zisťujeme, že naši dodávatelia nám tieto možnosti neponúkajú. Aby sme mohli tieto výrobky uvádzať na trh, musíme sa spoliehať na vlastnú výrobu, od získavania surovín až po ich spracovanie,“ uzatvára Kočí.